Handelsbetingelser
Handelsbetingelser på denne side er gældende aftalegrundlag for alle køb foretaget på hsbtransport.dk.
HSB Transport ApS
Priser
Alle priser er inklusive moms. Priserne er dagspriser. Når du handler med HSB Transport indgås aftaler på dansk.
Levering
Levering er mulig inden for følgende postnumre: 8000-8270, 8310-8340, 8355-8586, 8850-8990, 9500-9560.
Levering sker direkte til din adresse med moderne vognmandsservice.
Leveringstiden er 2-6 hverdage. Bemærk dog, at alle leveringstider på hsbtransport.dk er vejledende. Enkelte varer kan være i restordre, og der kan forekomme perioder med særlig stor ordretilgang. I disse tilfælde må der påregnes længere leveringstid. De berørte kunder kontaktes og orienteres om forlænget leveringstid pr e-mail eller telefon. HSB Transport fraskriver sig ansvar overfor køber i tilfælde af forsinket levering, da de angivne leveringstider på hsbtransport.dk er vejledende. Hurtig levering er hjerteblod i HSB Transport forretning, og vi har stor erfaring i effektiv levering, som tilfredsstiller vores kunders behov.
Aflæsning
Bigbags aflæsses på kundens adresse. Levering forudsætter, at HSB Transports vognmand kan køre frem til kundens adresse med lastbil og foretage forsvarlig aflæsning og kan kranes over hæk MAX 2 meter høj . Og MAX 6 Meter ind fra kantstenen . Tilkørselsforholdene og adgangsvejen til aflæsningsstedet skal være ryddet og have en frihøjde på 4 meter uden hængende træer samt en fribredde på 3 meter, så lastbilen kan komme frem. Hos os er lastbilen 12 meter lang og kræver plads.
HSB Transports vognmand stiller bigbags, hvor han skønner, at der kan foretages forsvarlig aflæsning.
Vognmanden medbringer ved aflæsning en lastbil kran.. HSB Transport fralægger sig ansvar for om bigbags kan vælte efter aflæsning. Såfremt HSB Transports vognmand skønner, at der ikke kan foretages forsvarlig tilkørsel eller aflæsning, vil varen blive kørt retur, og du skal selv afholde alle returfragtomkostninger som er typisk mellem 800 og 1000 kroner pr bigbag. Du kan herefter enten selv sørge for afhentning af varen eller træffe aftale med HSB Transport om ny levering. Bemærk, at det er kundens ansvar at sikre sig at tilkørsels- og aflæsningsforhold er optimale for vognmanden, eller at gøre HSB Transport opmærksom på et egnet aflæsningssted for vognmanden. Aftale om ny levering medfører, at kunden skal dække omkostningen for den ekstra transport, typisk mellem 800 og 1000 kroner pr bigbag. Er du i tvivl om dine tilkørsels- eller aflæsningsforhold er optimale bedes du kontakte HSB Transport – vi har stor erfaring i at finde løsninger, som sikrer en ønsket levering for vores kunder.
Vi kan desværre ikke ringe vedr. leveringen ( KUN hvis vi er i tvivl om aflæsnings forhold )
Ligeledes har du ved din bestilling mulighed for at anføre bemærkninger omkring leveringsforhold. Du kan også ved din bestilling oplyse et telefonnummer som vognmanden kan kontakte dig på, KUN hvis der er tvivl om aflæsningen, eller hvis vognmanden får brug for at kontakte dig i forbindelse med leveringen. Bemærk, også vi fralægger os ansvar for skader på feks. Belægningssten/fliser/græsrabat og andet hvis aflæsningen skal fortages længere ind end Kantstenen
Betaling
Når du køber varer på hsbtransport.dk er datoen for modtagelse af din indbetaling gældende for vores registrering af din ordre. Ved betaling med Dankort eller andre kreditkort registreres din indbetaling normalt samme dag eller førstkommende hverdag. På hsbtransport.dk kan der betales med: Visa / Dankort, MasterCard eller MobilePay. Kunden pålægges ikke gebyrer for kredit-/debitkort betalinger. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra HSB Transport. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Returret
Du har 14 dages returret på alle varer du køber på hsbtransport.dk. For at udnytte returretten skal du først kontakte HSB Transport, og gøre opmærksom på du vil udnytte returretten, indenfor 14 dage efter ordren er leveret. Varen skal herefter returneres senest 14 dage efter besked om udnyttelse af returretten er givet. Du har ligeledes mulighed for at afvise leverancen ved modtagelsen. I begge tilfælde skal du selv afholde alle returfragtomkostninger som er typisk mellem 800 og 1000 kroner pr bigbag. Du er selv ansvarlig for at varen kommer retur, samt varens stand indtil den er modtaget af HSB Transport. Mistes eller beskadiges varen under returneringen hæfter du som kunde for varen, indtil den er overleveret til HSB Transport. Vi hjælper gerne med returfragten. Prisen for returfragt fratrækkes din indbetalte købspris samt eventuel værdiforringelse af varen, hvorefter vi tilbagefører restbeløbet til din konto. Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
HSB Transport
Ebeltoftvej 17
8960 Randers S*Ø .
Bemærk! Vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav. Returneres varen ikke i væsentligt samme stand og mængde, vil beløbet du få tilbageført afhænge af varens stand, som vurderes indenfor 14 dage efter den returnerede vare er modtaget. Ud fra varens stand og/eller mængde vurderes gensalgsværdien af varen.
Reklamationsret
Når du handler på HSB Transport, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:
HSB Transport
Ebeltoftvej 17
8960 Randers sø.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. En klage over en vare eller tjenesteydelse, som ikke kan afklares kunde og janandersentransport.dk imellem, kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Privatlivspolitik
Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.
Personoplysning
Generelt
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores hsbtransport.dk indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du laver en ordre eller sender en kontaktbesked til os.
Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.
Videregivelse af oplysninger
Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver skriftlige samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU og alle er der lavet databehandler aftale med.
Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: info@skysolution.dk. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.